ועדת הכספים סירבה לאשר תקצוב המועצות הדתיות ב- 2016

    עוד דורשים חברי הכנסת, להגדיל את סך התקציב הכולל כבר לשנת 2015, על-מנת לפתור בעיה נקודתית שנוצרה עקב אישור התקציב רק בסוף שנת 2015 בגלל הבחירות. נוכח הדחייה באישור התקציב
    איתי גדסי No Comments on ועדת הכספים סירבה לאשר תקצוב המועצות הדתיות ב- 2016

    גפני: "על המדינה להגדיל משמעותית את תקצוב שירותי הדת" • "שירותי הדת נוגעים לכלל הציבור ומתוקצבים בחסר ניכר בהשוואה לשירותים אחרים" • "קודם תביאו את התקציב ל- 2015 ואח"כ נדבר על 2016".

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    עוד דורשים חברי הכנסת, להגדיל את סך התקציב הכולל כבר לשנת 2015, על-מנת לפתור בעיה נקודתית שנוצרה עקב אישור התקציב רק בסוף שנת 2015 בגלל הבחירות. נוכח הדחייה באישור התקציב
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שטרם הועבר ע"י האוצר התקציב המיועד למועצות הדתיות ברשויות המקומיות לשנת 2015 ולאחר שטרם יושבו מחלוקות בין חברי הוועדה לאוצר ולמשרד לשירותי דת על אופן חלוקת התקצוב של המועצות בין הרשויות המקומיות למדינה, סירבה היום (ד') ועדת הכספים לאשר את אמות המידה לתקצוב המועצות לשנת 2016.

    חברי הוועדה ובראשם, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני דורשים שהמדינה תגדיל את סך התקציב המיועד לשירותי הדת ואז יתייתרו המחלוקות על אופן חלוקת התקצוב למימון שירותי הדת בין הרשויות המקומיות למדינה. הנוסחה הבסיסית לחלוקת התקצוב היא 60% תקצוב המועצה הדתית ע"י הרשות המקומית ו- 40% ע"י המדינה באמצעות המשרד לשירותי דת. בניגוד לתחומים אחרים, בשירותי הדת הונהגה שיטת תקצוב דיפרנציאלית, כאשר רשויות מקומיות חזקות משתתפות בשיעור תקצוב גבוה יותר שיכול להגיע עד 75% הרשות ו- 25% המדינה ורשויות חלשות בפחות עד ל- 25% הרשות ו- 75% המדינה.

    בדיון הבוקר בוועדה, מתחו חבריה ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה בכל הנוגע לתקצוב שירותי הדת. חברי הכנסת קבלו על-כך שהמסגרת התקציבית הכוללת לכלל המועצות הדתיות איננה מספיקה, מה שלטענתם גורם לקביעת אמות מידה מורכבות שיוצרות עיוותים בין הרשויות המקומיות לבין עצמן, באופן כזה שאפילו אם רשויות מסוימות סובלות מגירעונות, בגלל אמות מידה המגדירות אותן כחזקות, הן נאלצות לספוג שיעורי השתתפות גבוהים יותר של המועצות הדתיות שבתחומן.

    עוד דורשים חברי הכנסת, להגדיל את סך התקציב הכולל כבר לשנת 2015, על-מנת לפתור בעיה נקודתית שנוצרה עקב אישור התקציב רק בסוף שנת 2015 בגלל הבחירות. נוכח הדחייה באישור התקציב, הרשויות המקומיות כולן כבר תיקצבו את המועצות הדתיות שלהן על בסיס אמות המידה של 2014 ועתה, נוכח הבחינה מחדש שמבצע המשרד לשירותי דת יחד עם משרדי האוצר והפנים כמדי שנה, יצא ש- 4 רשויות: אילת, אשקלון, באר-שבע ואשדוד, יאלצו להשתתף בשיעורים גדולים יותר 75% בעוד שבפועל הן תקצבו בשיעור השתתפות של 60% כמו ב- 2014 כאמור.

    המענה של משרדי הדתות, האוצר והפנים לכך היה יצירת עוד מדרגות תקצוב של 68% ב- 2016 לאותן 4 רשויות

    עוד דרשו גפני וזוהר, להגדיל באופן ניכר את תקציב שירותי הדת מ- 2016 והלאה. ח"כ זוהר: "הסיטואציה העומדת לפתחנו איננה פשוטה. 2015 טרם הוסדר, כלומר הרשויות משלמות כסף ממה שאין להן כשהובטח להן שיועבר להן כסף וטרם קיבלו פתרון בר-קיימא לאותן 4 רשויות. לגבי התקנות החדשות ל- 2016, אין כאן מספיק כסף, ואי אפשר לחלק את העוגה כי עדיין לא בשלה, אין מספיק כסף. צריך להגדיל את העוגה כולה. שירותי הדת הם הבסיס שלנו כעם ולא ייתכן שרשות מקומית נותנת יותר ממה שהמדינה נותנת לצורך כך". זוהר קרא ש"לא לאשר את אמות המידה עד שלא תהיה תוספת תקציב".

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, אמר ש"ההעברות התקציביות למועצות הדתיות אמורות להגיע לוועדת הכספים בשבועיים הקרובים. בעקבות הלקחים מ- 2015 שיכללנו את אמות המידה ל- 2016 וכך למשל, הניקוד המצטבר של כל רשות לקביעת שיעור ההשתתפות שלה נקבע בהתאם לשיעור שמהווה מענק האיזון שהיא מקבלת מהמדינה מכלל הכנסותיה ולא הורדת ניקוד החל מהשקל הראשון של מענק האיזון. בכל מקרה המנגנון מיועד לייצור תקצוב צודק ודיפרנציאלי, כזה שייטיב עם רשויות חלשות. אם אמות המידה לא מאושרות זה אוטומטית 60% הרשויות: 40% המשרד (הממשלה)".

    ח"כ עודד פורר אמר ש"הממשלה ממשיכה לפגוע ברשויות שמתנהלות באחריות כלכלית ולהקל על רשויות בזבזניות. כך למשל הקריטריונים מפצים רשות שמנפחת את תקציב המועצות הדתיות ופוגעת ברשויות שמתנהלות בחיסכון. הקריטריונים הללו מבליטים את העובדה שצריך להפוך את המועצות הדתיות למחלקה ברשויות המקומיות ולהפסיק להפוך אותן למקור לעסקנות ובזבוז. פורר קרא לגפני ש"לא לאשר את הקריטריונים שהאוצר מביא עד שלא תתקבל התייחסות להערות שהעלה ועד שלא יועבר באופן מיידי לרשויות תקציב 2015 שעדיין לא הועבר".

    תקציבן במשרד לשירותי דת, דוד נחום, אמר ש"סך התקציב לתקצוב כלל המועצות הדתיות, המדינה והרשויות ביחד עומד על כ- 480 מיליון ש"ח. ב- 2016 יש תוספת של עוד 3 מיליון ש"ח".

    יו"ר הוועדה גפני קרא בסיכום הדיון למנכ"ל המשרד לשירותי דת, פלוס ולנציגי האוצר, "לחזור לוועדה עם הודעה על הגדלת העוגה התקציבית של שירותי הדת וכן עם פתרון נקודתי של תוספת של 6 מיליון ש"ח ל- 2015 על-מנת לפתור את הבעיה שנוצרה עם 4 הרשויות".



    0 תגובות